Wednesday 26 December 2012

Summary of 2012 !

"Kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada".

 Semua orang salu cakap ayat ni dan semua orang selalu dengar ayat ni...
Ni la summary untuk aku tahun 2012 ni :) tehee...

Awal tahun 2012 aku keje sbg analyst programmer kt ippm penjara kajang. 
Kerja aku duduk depan lappy then tunggu panggilan dari semua penjara dkt malaysia.
Dengar masalah dorang psl komputer, psl sistem penjara. Pehtu tlg dorg.
Selain tu aku kena jaga database banduan, dan upgrade sistem dkt penjara tuh.
Banyak aku blaja pasal IT tp hati aku nih konon nya tak gembira kerja dekat situ.
Hari-hari duduk depan lappy tak gerak2. Kawan2 pun tak serasi sangt ngn aku. 
Yer la ak 10 thn lg muda dr dorng! konon nyer... hihi

Sepanjang aku kerja, hari2 aku mintak dgn tuhan ganti kan kerja ak dgn sesuatu y seronok.
Yg boleh aku bergaul dengan raaaaaamai orang ! 
Yang aku kerja sampai aku rasa penat sbb berjalan sana-sini. haha

Ingat tuhan makbulkan doa kita tau! tuhan maha mendengar :P

Akhirnya aku berenti kerja dkt kajang tuh sbb tak tahan dgn kebosanan,
Tak disangka blk pontian ak pergi la kilang dpn uma ni. 
Niat hati nak keje sementara je tp dapat position engineer plak. jd la keje tetap ak.

Banyak yg aku blaja kat sini. dan yang penting sentiasa bergerak kesana kesini hooo!
macam-macam orng aku jumpa!
Tapi aku tak bole nak menyesal sbb aku y mintak nak semua ni dulu. haha
ni lah hikmat tuhan utk aku. Tuhan suruh aku blaja bersyukur. hehe

So tahun 2013 nnti, aku nak ubah diri, nak buang tabiat tak elok.
Lepas tuh prepare diri utk sesuatu yg baru lg ! yaw! :D

"With the confidence that will be developed in earlier 2013, I have to be patient and prepare enough for myself before take any step , eventuality at the end of year 2013 " 
- sikuen@facebook.com


No comments:

Post a Comment